M 50 początek bałaganu

Pochwalcie się Waszymi Osami

Re: M 50 początek bałaganu

Postprzez Artkop » wtorek, 30 lipca 2024, 11:50

Czy ma ktoś może jakieś foto odnośnie cięgna do zmiany biegów . Chodzi mi o ten koniec co zagięty wchodzi w dźwigienkę. Jak to się ma trzymać tej dźwigni. Jakiś otwór i zawleczka ma być czy gwint i nakrętka bo sam już nie wiem różne rzeczy widziałem na zdjęciach. Może jeszcze lepiej ktoś ma takie cięgno na zbyciu ???
Avatar użytkownika
Artkop
 
Posty: 51
Dołączył(a): piątek, 3 stycznia 2020, 23:41

Re: M 50 początek bałaganu

Postprzez Halcik » wtorek, 30 lipca 2024, 21:54

Z jednej strony gwint, a z drugiej opaska? Nie ma tego w katalogu części zobrazowane?
Avatar użytkownika
Halcik
Moderator
 
Posty: 3397
Dołączył(a): poniedziałek, 13 stycznia 2014, 15:38
Lokalizacja: Kutno

Re: M 50 początek bałaganu

Postprzez Artkop » sobota, 3 sierpnia 2024, 19:21

Posiadam książkę o Osie tą biało zieloną i tam jest taki rysunek ,że nie bardzo widać jak wygląda koniec tego cięgna. Jest zakrzywiony i tyle tam widzę. Prosił bym zdjęcie jak ktoś może podesłać.
Avatar użytkownika
Artkop
 
Posty: 51
Dołączył(a): piątek, 3 stycznia 2020, 23:41

Re: M 50 początek bałaganu

Postprzez gondoljerzy » sobota, 3 sierpnia 2024, 20:30

Nie wiem czy akurat "Skutery Osa" WKŁ - bo chyba o tę książkę Ci chodzi - jeżeli mowa o zdjęciach czy szkicach uznałbym je za wiarygodne źródło odniesienia.
Może się mylę, ale kojarzę, że chyba nie wszystkie przedstawiały widok zgodny z oryginałem.
Osy M52, WFM-ki, WSK-ki, SHL-ki, Romety Polo, 50T1, Ogar, Pegaz, Komar 232, Sport, Motorynki, Kadet, Jawa 50, Yamaha TDM900, Ursus C-4011, Mercedesy 560SEC, W201 2.6 Interceptor, W201 2.6 Sportline, W201 2.0, W124 400E, 300E, 300CE, 260E, BMW E32 735i , Ford Sierra 2.0 Ghia, Audi A4 TDI x2
Avatar użytkownika
gondoljerzy
 
Posty: 202
Dołączył(a): poniedziałek, 3 stycznia 2022, 21:55
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden

Re: M 50 początek bałaganu

Postprzez Halcik » sobota, 3 sierpnia 2024, 21:46

W katalogu wygląda to tak.
Screenshot_2024-08-03-22-38-29-195_com.google.android.apps.docs-edit.jpg

Łamanie na górze jest o 90 stopni i gwint wkręca się w dźwignie. Na dole pręt wchodzi w łącznik dolny, czyli blachę w kształcie "U", giętej dwa razy po 90 stopni i łapie dźwignie dolną.
To znaczy że cięgno ma na dwóch stronach gwint - M6.

Jeśli nie masz katalogu to zachęcam do ściągnięcia.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Avatar użytkownika
Halcik
Moderator
 
Posty: 3397
Dołączył(a): poniedziałek, 13 stycznia 2014, 15:38
Lokalizacja: Kutno

Re: M 50 początek bałaganu

Postprzez Artkop » niedziela, 4 sierpnia 2024, 11:22

Dzięki bardzo. Wszystko jasne. Ta górna dzwignia nie ma u mnie gwintu. Gdyby był sprawa była by jasna. Będę coś kombinował.
Avatar użytkownika
Artkop
 
Posty: 51
Dołączył(a): piątek, 3 stycznia 2020, 23:41

Re: M 50 początek bałaganu

Postprzez Artkop » wtorek, 20 sierpnia 2024, 20:57

Czy ktoś może powiedzieć gdzie dostać taką rurkę do kokonu co wchodzi w ramę . Jednej mi brakuję w hurtowniach i sklepach jeżeli coś jest o średnicy 32 to grubościenne. Na złomie też szukałem i lipa. Ktoś coś podpowie albo poratuję takim elementem ???
Avatar użytkownika
Artkop
 
Posty: 51
Dołączył(a): piątek, 3 stycznia 2020, 23:41

Re: M 50 początek bałaganu

Postprzez Artkop » piątek, 23 sierpnia 2024, 20:16

Rurkę udało się ogarnąć.
Avatar użytkownika
Artkop
 
Posty: 51
Dołączył(a): piątek, 3 stycznia 2020, 23:41

Re: M 50 początek bałaganu

Postprzez Yaro » niedziela, 25 sierpnia 2024, 00:12

Kolega ogarniał mi takie rurki a drugi spawał do kokonu. Wyszło fajnie. Mam nadzieję, że u Ciebie też będzie ok.
Osa M 52 x 7, Osa M 50 x 5, Jawa 250, Pannonia TLF de luxe, IFA BK 350, SHL M06 T, Junak M10, SHL M11, Simson SR 2, Zundapp Bella, Cezeta 502
Avatar użytkownika
Yaro
Moderator
 
Posty: 4339
Dołączył(a): piątek, 10 lipca 2015, 16:19
Lokalizacja: Sulejówek/Chełm

Re: M 50 początek bałaganu

Postprzez Artkop » piątek, 30 sierpnia 2024, 17:57

Czy w M50 kokon trzyma się na ramię wyłącznie dzięki tym rurom czy jest jeszcze jakiś dodatkowy myk? Widziałem u niektórych jakieś szpilki z nakręconymi motylkami ,coś w rodzaju dodatkowego mocowania. Chodzi mi o to czy tylko nasadzamy kokon na ramę i koniec ??
Avatar użytkownika
Artkop
 
Posty: 51
Dołączył(a): piątek, 3 stycznia 2020, 23:41

Re: M 50 początek bałaganu

Postprzez martini » piątek, 30 sierpnia 2024, 20:24

nakrętki motylkowe są w m52
martini
 
Posty: 111
Dołączył(a): wtorek, 4 listopada 2014, 21:58
Lokalizacja: czestochowa

Re: M 50 początek bałaganu

Postprzez wojtex » czwartek, 3 października 2024, 23:45

Rurki kokonu wsuwa się w rury ramy - tyle.
W M52 nie wsuwa się rurek, tylko przykręca się kokon na środku nakrętką motylkową.
WFM OSA M50 (1960r) / JAWA 250 353.04 (1959r) / AWO SIMSON SPORT (1960r) / WSK M06-64 (1964r) / SHL GAZELA M-17 (1969r) / 3xROMET POLO (1976r) / ROMET PEGAZ 750 (1974r) / KOMAR MR232 (1965r) / KOMAR 2320 (1971r) / KOMAR 2330 (1969r) / KOMAR SPORT 2361 (1975r) / SIMSON S51 (1987r.)
Avatar użytkownika
wojtex
 
Posty: 578
Dołączył(a): niedziela, 10 marca 2013, 08:49
Lokalizacja: Pruszków / Sarzyna

Re: M 50 początek bałaganu

Postprzez Artkop » poniedziałek, 4 listopada 2024, 12:22

Mam pytanie. Rama była prostowana,uchwyty do silnika odtwarzane i teraz czy to normalne,że silnik patrząc od przodu jest tak jakby przesunięty w lewo. To znaczy patrząc od przodu na świecę to nie jest ona centralnie na środku między ramionami ramy. Wygląda jakby miało tak być ale wolę się upewnić.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Avatar użytkownika
Artkop
 
Posty: 51
Dołączył(a): piątek, 3 stycznia 2020, 23:41

Re: M 50 początek bałaganu

Postprzez Artkop » poniedziałek, 4 listopada 2024, 12:39

Czy ewentualnie miał by ktoś wymiary dolnego uchwytu silnika. Ile wynosi odległość od początku rurki do uchwytu z lewej a ile z prawej strony.Te odległości u mnie nie są równe ale wydaje mi się, że to mierzyłem. Mogłem coś pomylić bo prace się odwlekają i tak z doskoku to czasem słabo wychodzi.
Avatar użytkownika
Artkop
 
Posty: 51
Dołączył(a): piątek, 3 stycznia 2020, 23:41

Re: M 50 początek bałaganu

Postprzez piotr1 » poniedziałek, 4 listopada 2024, 20:52

Jeżeli o to chodziło, zrobiłem zdjęcia.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
piotr1
 
Posty: 40
Dołączył(a): czwartek, 29 lipca 2021, 21:01

Re: M 50 początek bałaganu

Postprzez Artkop » poniedziałek, 4 listopada 2024, 21:06

Piotr1 dzięki za odzew ale potrzebował bym wymiary ze zdjęcia. Silnik pasuje na uchwyt ale nie jestem pewny czy nie jest przesunięty w bok względem osi motocykla
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Avatar użytkownika
Artkop
 
Posty: 51
Dołączył(a): piątek, 3 stycznia 2020, 23:41

Re: M 50 początek bałaganu

Postprzez Artkop » wtorek, 12 listopada 2024, 21:54

Czy mógłby ktoś poratować pierścieniami do tłoczków do amortyzatorów. Szukam po necie ale nic nie mogę znaleźć. Kupiłem używane i miały być super,extra odlotowe to pomyślałem, że wymienię olej i na przód a tu w środku taka niespodzianka... Ktoś tutaj ładnie narzeźbił.ogarnę to ale potrzebuję nowe pierścionki.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Avatar użytkownika
Artkop
 
Posty: 51
Dołączył(a): piątek, 3 stycznia 2020, 23:41

Re: M 50 początek bałaganu

Postprzez gondoljerzy » środa, 13 listopada 2024, 01:30

Te amortyzatory generalnie nadają się ewentualnie na części lub kompleksowo całe do roboty. Z grubsza obudowy do powtórnego malowania, bo ktoś wypiaskował je ale bezsensownie nie wiedzieć dlaczego pomalował w proszku do połowy? Tłoczyska widać tak zużyte, że tylko w grę wchodzi ich wymiana - tym samym z automatu wszystkie uszczelnienia do wymiany, widać brak gumowych odbojników, zamknięcia do ocynkowania itd. :shock: .

Mam gdzieś takie pierścienie jeszcze w zestawach z demontażu ale nie ma mnie na miejscu i na cito nie poratuję, chyba, że to temat bardziej odległy czasowo.
Osy M52, WFM-ki, WSK-ki, SHL-ki, Romety Polo, 50T1, Ogar, Pegaz, Komar 232, Sport, Motorynki, Kadet, Jawa 50, Yamaha TDM900, Ursus C-4011, Mercedesy 560SEC, W201 2.6 Interceptor, W201 2.6 Sportline, W201 2.0, W124 400E, 300E, 300CE, 260E, BMW E32 735i , Ford Sierra 2.0 Ghia, Audi A4 TDI x2
Avatar użytkownika
gondoljerzy
 
Posty: 202
Dołączył(a): poniedziałek, 3 stycznia 2022, 21:55
Lokalizacja: Köpingebro - Sweden

Re: M 50 początek bałaganu

Postprzez Artkop » środa, 13 listopada 2024, 12:45

Będę je remontował. Pierścieniami jestem zainteresowany. Resztę dam radę.
Avatar użytkownika
Artkop
 
Posty: 51
Dołączył(a): piątek, 3 stycznia 2020, 23:41

Re: M 50 początek bałaganu

Postprzez Artkop » czwartek, 14 listopada 2024, 22:08

No od czegoś trzeba zacząć. Długo zbierałem graty i nawet wydawało mi się ,że już wszystko mam ale co ruszę to okazuje się ,że coś jest nie tak albo brakuje jakiegoś drobiazgu... Potrzebuję na dzień dzisiejszy drobnych części do amortyzatorów typu sprężynki stożkowe, jeden zaworek do tłoczka( podkładka z dziurką ) . Ktoś podpowie gdzie to można dostać ???
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Avatar użytkownika
Artkop
 
Posty: 51
Dołączył(a): piątek, 3 stycznia 2020, 23:41

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Wasze Osy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron