Instalacja

Re: Instalacja

Postprzez Karol » piątek, 2 czerwca 2023, 07:56

Przeciez akumulator jest potrzebny m.in do klaksonu, i pozycyjnych
• Osa M52 x6 • SHL M11 x2 • Simson S51 • Komar Sztywniak •
• Auto do ślubu - Mercedes S500L W140 1994r JAPAN •
Avatar użytkownika
Karol
 
Posty: 2185
Dołączył(a): wtorek, 29 września 2015, 18:17
Lokalizacja: Włoszczowa

Re: Instalacja

Postprzez hornetino » piątek, 2 czerwca 2023, 08:16

Jeżeli nie potrzebujesz, tak jak zauważył Karol, klaksonu, pozycyjnych i światła stop przy wyłączonym silniku, to nie zakładaj. Poza tym przy standardowo połączonej instalacji, nawet po wyjęciu kluczyka, CDI jest nadal podpięte do akumulatora (bezpośrednio) i powoli go roazładowuje. Można to łatwo obejść przekładając kabelki w stacyjce, ale to temat na zupełnie inną dyskusję.
• Osa M52 (1963) • Komar MR232 (1967) • Komar 2328 (1972) • Pegaz 700 (1973) •
• tel. 502 614 834 • hornetino@icloud.com
Avatar użytkownika
hornetino
 
Posty: 1212
Dołączył(a): sobota, 1 stycznia 2011, 23:44
Lokalizacja: Warszawa-Gocław (WF)

Re: Instalacja

Postprzez artpopey » piątek, 2 czerwca 2023, 09:38

Powtórze pytanie , bo zle wcześniej sformułowałem. Gdzie podłączyć przewód czerwono czarny wychodzący z regulatora napięcia? Na schemacie pisze Akumulator + 12V
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Ostatnio edytowano piątek, 2 czerwca 2023, 09:45 przez artpopey, łącznie edytowano 1 raz
artpopey
 
Posty: 44
Dołączył(a): poniedziałek, 11 listopada 2019, 16:10

Re: Instalacja

Postprzez hornetino » piątek, 2 czerwca 2023, 09:43

Stacyjka, złącze nr 19.
• Osa M52 (1963) • Komar MR232 (1967) • Komar 2328 (1972) • Pegaz 700 (1973) •
• tel. 502 614 834 • hornetino@icloud.com
Avatar użytkownika
hornetino
 
Posty: 1212
Dołączył(a): sobota, 1 stycznia 2011, 23:44
Lokalizacja: Warszawa-Gocław (WF)

Re: Instalacja

Postprzez artpopey » piątek, 2 czerwca 2023, 20:58

Wszystko podłączone wraz z akumulatorem i cisza a to za sprawą ,że nie wiem gdzie podłączyć czerwony który pierwotnie miał być złączony z prostownikiem selenowym i białym przewodem wychodzacym z kostki ?
Pokazuje na fotce jak podłączyłem lampe przednią. Żółty i biały z lampy do przełącznika w kierownicy ?
W zwiąsku ,że zapłon CDI to do kostki potrójnej nic nie podłączamy?
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
artpopey
 
Posty: 44
Dołączył(a): poniedziałek, 11 listopada 2019, 16:10

Re: Instalacja

Postprzez hornetino » niedziela, 4 czerwca 2023, 06:47

Czerwony, o który pytasz, łączysz jednym końcem z regulatorem napięcia (akumulator +12V) drugim, ze złączem 19 w stacyjce, oczywiście już bez prostownika selenowego. Biały i żółty od żarówki światła głównego idą do przełącznika na kierownicy. Z silnika wychodzi pięć kabli, nie wiem gdzie zamocowałeś regulator napięcia, cewkę WN oraz moduł zapłonowy, ale kostkę możesz oczywiście wykorzystać do łączenia przewodów. U mnie wygląda to tak (kolorami kabli się nie sugeruj):

IMG_5812.jpg
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
• Osa M52 (1963) • Komar MR232 (1967) • Komar 2328 (1972) • Pegaz 700 (1973) •
• tel. 502 614 834 • hornetino@icloud.com
Avatar użytkownika
hornetino
 
Posty: 1212
Dołączył(a): sobota, 1 stycznia 2011, 23:44
Lokalizacja: Warszawa-Gocław (WF)

Re: Instalacja

Postprzez artpopey » niedziela, 4 czerwca 2023, 21:18

Teraz to już nie kumam nic jak zobaczyłem połączenia kostki potrójnej , dwie wiązki przewodów u kolegi. Od silnika przewody zapłonu CDI puściłem w wiązce do schowka pod licznikiem. Tam połączyłem tą wiązke z regulatorem napięcia i modułem zapłonowym. Moduł zapłonowy - przewód brązowy światła + 12V podłączyłem do złącza stacyjki 16. . Czerwony akumulator+ 12V do złącza stacykji 19. Gaszenie modułu zapłonowego do złącza stacyjki 21. Poprawiłem łączenie obudowy górnej stacyjki z masą , oraz inne przewody które tego wymagały tj. Czarny modułu zapłonowego , oraz dwa zielone połączone ze sobą iskrownik-regulator napięcia.Obecnie w pozycji kluczyka 1 i 3 są swiatła pozycyjne przód , tył , stop, sygnał . Nie ma wogóle swiateł mijania , drogowe. . Przewód czerwony 12+ biegnący od akumulatora do złącza atacyjki 19 i dalej do lampy / łaczący selen którego ma nie być. Ten przewód jeśli na " krótko "połącze do styków żąrówki swiateł mijania, drogowych to świecą . Nie reaguje natomiast na zmianę świateł przełącznik na kierownicy. Co z tym czerwonym wychodzacym wpspólnie z białym ( łączenie selenowe) przewodem bo nie kumam , zniechęcam się totalnie . Może stacyjka nie łączy poprawnie
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
artpopey
 
Posty: 44
Dołączył(a): poniedziałek, 11 listopada 2019, 16:10

Re: Instalacja

Postprzez hornetino » niedziela, 4 czerwca 2023, 22:22

To może zacznijmy analizę tego, co do tej pory podłączyłeś, od rzeczy najbardziej istotnej, a mianowicie czy udało Ci się uruchomić silnik lub czy jest iskra na świecy podczas uruchamiania silnika kopniakiem? Zakładam, że pewnie nie. U mnie dwie wiązki w kostce podpięte do jednej śruby są od siebie odizolowane podkładkami izolacyjnymi. Na gwincie śruby także jest izolacja w postaci plastikowj rurki, więc pary przewodów nie mają ze sobą kontaktu. Przewód brązowy światła +12V podłączony do zł. 16 idzie od regulatora napięcia, nie jak napisałeś od modułu zapłonowego. Masę do stacyjki podłącza się do zł. 10 nie do „obudowy górnej stacyjki”. Masa do stacyjki idzie z oprawy żarówek w przedniej lampie, a do oprawy żarówek z obudowy nóg (po prawej stronie na wysokości schowka powinien być otworek), do którego przykręcasz kabelek. Światła mijania/drogowe i tył działąją tylko wtedy, gdy uruchomiony jest silnik. Nie pobierają one prądu z akumulatora. Przy wyłączonym silniku nie mają prawa działać. Czerwony z regulatora podłączony do zł. 19 to ładowanie aku. więc do akumulatora musi wrócić przewód łączący zl. 19 z plusem na akumulatorze (zaznaczone na rys. na niebiesko). Pokaż na zdjęciach w jaki sposób połączyłeś przewody z silnika z wiązką, gdzie masz cewkę zapłonową. Sprawdź czy jest masa na obudowie nóg. Jak się to uda, będziemy działać dalej

OSA_Schemat_Podłączenia_Stacyjki.jpg
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
• Osa M52 (1963) • Komar MR232 (1967) • Komar 2328 (1972) • Pegaz 700 (1973) •
• tel. 502 614 834 • hornetino@icloud.com
Avatar użytkownika
hornetino
 
Posty: 1212
Dołączył(a): sobota, 1 stycznia 2011, 23:44
Lokalizacja: Warszawa-Gocław (WF)

Re: Instalacja

Postprzez artpopey » poniedziałek, 5 czerwca 2023, 09:29

Zanim to wszystko sprawdze o czym teraz napisałeś to pytanie. Dobrze zrozumiałem ,że nawet po podpięciu akumulatora przy nie pracujacym silniku świateł mijania i drogowych nie będzie?
artpopey
 
Posty: 44
Dołączył(a): poniedziałek, 11 listopada 2019, 16:10

Re: Instalacja

Postprzez hornetino » poniedziałek, 5 czerwca 2023, 09:38

Tak, dobrze zrozumiałeś. Światła mijania/drogowe i tył zasilane są z prądnicy (nie akumulatora), a więc działają tylko wtedy, gdy pracuje silnik.
• Osa M52 (1963) • Komar MR232 (1967) • Komar 2328 (1972) • Pegaz 700 (1973) •
• tel. 502 614 834 • hornetino@icloud.com
Avatar użytkownika
hornetino
 
Posty: 1212
Dołączył(a): sobota, 1 stycznia 2011, 23:44
Lokalizacja: Warszawa-Gocław (WF)

Re: Instalacja

Postprzez artpopey » poniedziałek, 5 czerwca 2023, 22:39

Modół zapłonowy i złącze 16 to mój błąd w pisowni . Oczywiście chodzi o reg napięcia. Wszystkie przewody masy stacyjki złacze 10 , modułu zapłonowego, iskrownika połaczonego z reg napięcia (zielone przewody) przykreciłem jak wskazałeś do obudowy nóg . Tam też zamontowałem reg napięcia , może być ? Moduł zapłonowy też chce luzno upchnąć w schowku po licznikiem . Iskkra jest po uruchomieniu kopniakiem , jakaś blada ,albo przewrazliwiony jestem już . Wcześniej na " krórtko " całość podłączałem i silnik gadał. Osa stoi w domu . Po wyprowadzeniu na zewnątrz , odpalę i dam znać co i jak. Gdzie sugerujesz zamontowanie cewki wysokiego napięcia ? Manewru jest mało przez ograniczony przewód łączący cewkę z świeca zapłonową.
'
'
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
artpopey
 
Posty: 44
Dołączył(a): poniedziałek, 11 listopada 2019, 16:10

Re: Instalacja

Postprzez hornetino » wtorek, 6 czerwca 2023, 08:23

Jest iskra, jest kawał sukcesu ;) Światła też powinny działać. Cewkę WN udało mi się upchnąć tu:

IMG_4315.jpg

Jest trochę gimnastyki z przewodem WN, ale da się to zrobić.

Regulator i moduł też mam w schowku, zamocowane na kawałku płaskownika wygiętym w literę Z i przymocowanym do ścianki osłony nóg „śrubką od masy”:

IMG_4318.jpg

Jak rozwiązałeś mocowanie wiatraka do magneta?
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
• Osa M52 (1963) • Komar MR232 (1967) • Komar 2328 (1972) • Pegaz 700 (1973) •
• tel. 502 614 834 • hornetino@icloud.com
Avatar użytkownika
hornetino
 
Posty: 1212
Dołączył(a): sobota, 1 stycznia 2011, 23:44
Lokalizacja: Warszawa-Gocław (WF)

Re: Instalacja

Postprzez artpopey » sobota, 1 lipca 2023, 21:47

Opis jak na zdjęciach. Koło magnesowe skręcone z wiatrakiem zostało wyważone ,
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
artpopey
 
Posty: 44
Dołączył(a): poniedziałek, 11 listopada 2019, 16:10

Re: Instalacja

Postprzez Grzybek » poniedziałek, 12 lutego 2024, 20:28

Cześć,

Szukam takiej przelotki. Macie pomysły gdzie można cos takiego dostać? Internet przekopałem i nic.
Gumka.JPG

Dzięki za pomoc.

Marek.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Grzybek
 
Posty: 22
Dołączył(a): niedziela, 4 października 2020, 17:58

Re: Instalacja

Postprzez Endrju057 » poniedziałek, 12 lutego 2024, 21:24

Były w sprzedaży na Skuter Dębica, teraz raczej trudno dostępna.
Kilka motocykli z czasów PRL-u, DDR-u + kilkanaście Os M52.
Avatar użytkownika
Endrju057
 
Posty: 1031
Dołączył(a): poniedziałek, 19 grudnia 2016, 11:11
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Instalacja

Postprzez Kusovnik » wtorek, 20 lutego 2024, 18:40

Jakiś czas temu kupowałem tutaj. Bardzo dobra jakość wykonania. Mogę polecić.

https://allegro.pl/oferta/shl-m11-175-w ... YzI3N2U%3D
Kusovnik
 
Posty: 27
Dołączył(a): poniedziałek, 23 listopada 2020, 18:43
Lokalizacja: Warszawa/Strzyżów

Re: Instalacja

Postprzez Grzybek » czwartek, 22 lutego 2024, 11:56

Hej, wielkie dzięki za kierunek. Zamówiłem i sprawdzę jakość. Mają tam więcej ciekawych gumek...
Grzybek
 
Posty: 22
Dołączył(a): niedziela, 4 października 2020, 17:58

Re: Instalacja

Postprzez Grzybek » niedziela, 25 lutego 2024, 10:38

Mam przelotkę, pasuje, jakość dobra, guma miękka. Obecnie to chyba jedyne miejsce na zakup nowej tej przelotki. Pzdr.
Grzybek
 
Posty: 22
Dołączył(a): niedziela, 4 października 2020, 17:58

Poprzednia strona

Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość